søndag 2. september 2012

Rosa Mariusgenser

Denne uken har pinnene virkelig fått svingt seg. 
Jeg har vært med på et "hemmelig-venn"-opplegg og hadde kjempelyst til å strikke marius.

Fristen var to uker, og etter jeg fikk garnet i hus så var det bare å sette igang. 
Rakk det med et par dagers margin til og med!


Strikket i str. ni mnd. til en liten prinsesse, tror den er litt stor i størrelsen så den holder nok litt lenger.
Har ikke strikket babymarius med rundfelling før, men det var jo mye enklere enn å sy på de små armene til slutt.
Mønsteret var i Klassikere 0-4 fra Sandnesgarn.


Rosa og grått synes jeg er kjempefint sammen, og litt hvitt i halsen. 
Garnet er baby merino og hadde litt annen strikkefasthet en Lanett som sto i oppskriften. 
Det var snakk om tre masker, så jeg la opp maskeantall til seks mnd, men strikket lengden til ni mnd og det fungerte veldig bra.


Pakken sendes i morgen, så håper jeg at min "hemmelige-venn" blir fornøyd :)

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Er det mulig å kjøpe en piratmarius PC-veske/lager du på bestilling?
    Takk, Anja :0)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Kjekt at du liker piratmariusen! Jeg har dessverre ikke mulighet til å lage for bestilling akkurat nå når jeg har en liten baby :( Men mønsteret mitt ligger ute under mine mønster og du må gjerne bruke det om du får noen til å strikke en for deg. Ellers så selger en annen dame mariusveske her: http://epla.no/shops/dubedaare/
      Hilsen Christina :)

      Slett
    2. Tusen takk for info! Kan dessverre ikke strikke selv- men skal prøve å finne noen som kan! Kos deg med baby!!

      Slett