fredag 29. august 2014

Lullaby babylue

Noe av de søteste strikkeluene til baby synes jeg er "djevelluer". 
De sitter så godt på hodet og når de i tillegg har en liten pyntekant sånn som denne versjonen fra Garnstudio har så kunne jeg ikke motstå å strikke den. 
Den ble laget sammen med en dress som jeg strikket til en kollega som venter en liten baby, og det er så kjekt å få mulighet til å strikke sånne smågaver!


Garnet kjøpte jeg i Sun Valley, USA for mange år siden, og endelig fikk jeg brukt det siste nøstet til noe.
Det heter Ambrosia fra Knit One Crochet Too og er en blanding av alpakka, silke og kashmir. 
Noe av det mykeste, deiligste man kan tenke seg av et garn 


Jeg synes picot-kanten på luen er svært dekorativ og akkurat passe søt til en guttelue :)
Har du lyst til å strikke den samme finner du mønster her .
Resten av settet kommer senere, og jeg gleder meg veldig til å få se det i bruk!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar