onsdag 20. mai 2015

Sommerkjole til baby

Denne kjolen er strikket og gitt bort i barselgave til en liten jente som ble født i april. 
Den finnes i mønsterhefte 310 fra dalegarn, men jeg har gjort noen endringer.


Jeg strikket kjolen i  str 0-3 år, men måtte justere maskeantallet underveis da kjolen ble veldig vid. 
Egentlig skal den ha knapper langs hele ryggen, men jeg synes ikke det er noe særlig til så små babyer, så jeg strikket den rundt isteden for frem og tilbake. 


Siden det går mot varmere tider så strikket jeg korte ermer i steden for lange. 
Jeg synes det er mer praktisk, og så kan man heller ha en langermet body under.


Jeg fant en søt liten hjerteknapp (som var i nøyaktig samme farge som garnet) til å ha i halsåpningen i nakken.
Garnet er Lille Lerke, og det er blanding av ull og bomull. 
Mønsteret tar litt tid å komme inn i, men etterhvert går det så lett som bare det :)


2 kommentarer: