fredag 22. april 2016

Snoningstrøje og egenkomponert bukse

Snoningstrøjen har jeg hatt lyst til å strikke lenge, men har kvidd meg litt fordi jeg synes det var så mye flettinger og har tenkt det kom til å bli en ny UFO-strikk. Men etter å ha lest grundig gjennom mønsteret, som du finner på dansk her , så var det ikke så værst og jeg satte igang. Jakken var egentlig så raskt ferdig at jeg måtte strikke en bukse til også. 


 Jeg har hatt flere venninner som har fått barn det siste året og dette settet ble gitt til den siste i rekken, en skjønn liten gutt som kom i mars.




Garnet som er brukt er Baby Merino fra drops, og så er det treknapper fra ebay.
Når man først kom inn i mønsteret gikk det veldig greit å strikke jakken, men skal jeg strikke den på ny så kommer jeg til å strikke forstykke og rygg i ett. Jeg synes ikke det ble så fint å sy de sammen i sidene, og det er jo heller ingen grunn til å gjøre det sånn.



Mønster til buksen har jeg ikke. Jeg brukte målene fra en bukse jeg hadde strikket før i samme garn, en helt enkel rillebukse fra Garnstudio. For at det skulle bli et sett så strikket jeg inn samme mønster som på jakken i sidene. Det gikk med i overkant av ett nøste til jakken, og i underkant av to nøster til buksen.


Jeg har allerede sett settet i bruk, og det er jo veldig kjekt :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar