fredag 17. september 2010

Monsterbukse!

Jeg hadde et dypdykk i lageret av restegarn her en dag, og tenkte at det var på tide å kvitte seg med litt. Jeg har strikket mye barnetøy før, det går kjapt unna, og jeg slipper å ha samme prosjekt liggende i ukesvis :) En venninne av meg har fått mye strikk til sønnen, men han har vokst ut av det meste, derfor var det på tide med noe nytt. Han er i barnehage, og nå når høsten er i full gang her i Bergen er det godt å ikke fryse på beina! Jeg har sett på oppskrift på monsterbukse tidligere, men aldri strikket en. Det gikk raskt unna å strikke, men maaaange tråder å feste i etterkant...
Oppskriften jeg fulgte finner du her hos duBedåre som lager mye fint strikketøy.


Jeg strikket i str.2 år, men med litt tykkere garn og pinner enn det som var oppgitt i mønsteret. Neste gang tror jeg at jeg kommer til å strikke ribbekant i livet også, slik at den sitter bedre.




Figuren bak fant jeg noe lignende til her og gjorde litt om på mønsteret. Det skulle bli en frosk, men kanskje det heller ble en fantasifigur :)



Garnet jeg brukte var Rubin i fra Gjestalgarn, det er i superwash og kan derfor vaskes i maskin.

Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. For en herlig frosk! Verdens videste froskeglis!

    Flott blogg du har, masse masse fint her! (o:

    SvarSlett