onsdag 14. mars 2012

Mariusdress med rundfelling

Da var minste Mariusdressen ferdig montert !


Jeg hadde ikke oppskrift i str 0-3 mnd, så den er strikket etter mål og så har jeg tilpasset fellingene så det passer med rapportene i Marius-mønsteret. 
Rundfellingen liker jeg veldig godt, og så er det jo veldig enkelt når armene skal settes i!


Glidelåsen var ikke enkel å få i, men etter litt prøving og feiling så ble det ganske greit. 
Knapper er det nok det fineste, men til en så liten baby så er det mer praktisk med glidelås.


Garnet er Merino Extra twist fra Regia og det gikk med litt mer enn 2 nøster mørkeblå, 1/2 nøste lyseblå og litt hvitt.

3 kommentarer:

  1. Kjempesøt! Ser for meg en skikkelig kjekking i denne dressen, altså! :)

    SvarSlett
  2. Ja tror denne blir fin:) hadde lyst på lyseblå, men den ble så stor at den får vente til høsten :)

    SvarSlett
  3. Åååh, denne ble kjempefin! Imponert over glidelåsen, altså. Jeg må også få igang noe marius-strikk kjenner jeg, krible, krible. Ha en deilig strikkedag:) Hilsen Marita

    SvarSlett