tirsdag 13. mars 2012

Restebukse

Jeg hadde noen nøster flerfarget Silja-garn fra Gjestal i garnkurven som jeg egentlig ikke vet hvorfor eller når jeg har kjøpt. 
Jeg fant ut at det ville holde til en liten bukse som jeg strikket litt fritt etter eget hode og slik ble den: 


Fargene i garnet er jo til å bli litt svimmel av, men det er ikke så farlig til en liten krabat :)


En bred ribbekant synes jeg blir det beste på bukser til babyer for å unngå stramme strikk i livet.

Jeg kan vel ikke si meg 100% fornøyd med buksen, men det er ihvertfall 3 nøster mindre i garnkurven :)

2 kommentarer:

  1. Hei! Utrolig inspirerende blogg du har:) Jeg begynte å strikke først i sommer og føler omsider at jeg er klar for å ta på et noe mer avansert prosjekt som en baby-bukse. Har sett på ulike oppskrifter på nettet, men jeg synes de er vanskelige å forstå. Lurer på om du kunne vært så grei å tipset meg om en enkel oppskrift? Tenker å kun lage en ensfarget bukse i første omgang. Synes buksene dine (og alt annet!) er så fine og jeg håper å bli så flink en dag:) På forhånd, takk! Elisabeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for fin kommentar! Det varmer :) Bukser er nok ikke så dumt å begynne med, lite montering og litt avansert med økninger og fellinger. Har du sett på garnstudio.no? Mange av buksene jeg har strikket har jeg brukt deres oppskrifter som basis. Ellers så har Pickles mønster som de graderer etter vanskelighetsgrad, se her : http://www.pickles.no/bukser/ . Jeg har ikke strikket buksene til pickles, men har strikket andre ting med deres mønstre og synes de er lette å følge :) Strikking er kjempekjekt, og det er ikke så vanskelig når man kommer igang, det er bare å tørre seg ut på vanskeligere prosjekter fra gang til gang, og å regne med å måtte rekke opp en gang i blandt ;) God jul og lykke til med buksestrikkingen :)

      Slett