onsdag 11. mars 2015

Dale-kjole til 3-åring

I dag har vi vært i selskap til den skjønne fadderjenta vår som har blitt 3 år!
Bursdagsgaven i år, sammen med et godt utvalg Frost-effekter, var denne kjolen fra Dale.
Jeg liker veldig godt denne kjolen, jeg synes den er så søt med kombinasjonen av heklet overdel og sydd skjørt.


Garnet er et bomullsgarn jeg kjøpte på Nille fordi jeg likte så godt fargen og det var veldig mykt og deilig. Jeg er vel og merke ikke fornøyd med resultatet, tråden fliset seg noe forferdelig og det var ikke noe godt å hekle med. Den forrige kjolen jeg heklet var i Vipe som er originalgarnet til mønsteret. Det ble mye finere og blankere, og det var mye bedre å hekle med.


Noen småfeil er det her og der, men ikke verre enn at kjolen er fullt brukbar.
Det er en kjekk kjole å hekle, den er ikke så veldig avansert når man kommer inn i mønsteret. Det vanskeligste er egentlig monteringen synes jeg, men når man tar seg litt tid med symaskinen så går det fint :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar