torsdag 9. august 2012

Monsterbukse i Bomull


Min lille Magnus tåler ikke (til mammaens store fortvilelse) ull inntil huden. Jeg foretrekker absolutt å strikke med ull, og håper han vil vokse dette av seg etterhvert. Monsterbukse må han jo ha, og da måtte jeg gjøre et forsøk i bomull. Er ikke spesielt glad i å strikke med bomull da det blir så stivt og lite jevnt, men monsterbuksen ble ikke så aller verst faktisk :)

Litt stor ble den, men sånn går det når jeg strikket på frihånd uten å sjekke strikkefastheten først!


Jeg har strikket i Drops Safran på pinne 2 og 2,5. Det gikk med et helt nøste av den blå hovedfargen, og litt under halve nøster av de andre fargene.

                                                                                                                                                                         Monsteret er brodert på tilslutt, og jeg gjorde det enkelt og broderte samme monster som jeg har brukt før.


Det går ikke like fort unna med strikkingen som før, og dermed blir det langt mellom blogginnleggene. Men nå har jeg ikke mindre enn tre snart ferdige prosjekter på pinner og heklekrok, så da blir det bra :)

1 kommentar:

  1. Knas bukse i bomull! Funker fint det. Dagene flyr- men eg er komme litt i gang med diverse proskjekt. Skal berre få lagt det ut på bloggen, kan ta litt tid det og! Kjekt å sjå at guten veks og ser stor og frisk ut!!

    SvarSlett