lørdag 10. januar 2015

Blomstersokker

Dette er årstiden for bursdager i vår familie, og i desember var det min kjære svigerinnes tur å fylle år.  Jeg synes det er veldig kjekt å strikke små gaver, og 2014 var det store sokkeåret for min del. Et par søte strømper ble strikket i flerfarget garn og oppskriften finner du gratis her.


Garnet er drops delight og fabel, som er kjempegodt sokkegarn. Sokkene blir tynne, men samtidig varme og derfor fine til å ha både i støvler eller til innesokker.


Jeg strikket hælen med dobbel tråd isteden for striper så den skulle bli litt tykkere, ellers så fulgte jeg oppskriften som den står. Utfordringen med flerfarget garn er jo å få to helt like sokker, men akkurat dette garnet har ganske like fargeskift, så det gikk ganske bra.

Jeg har allerede sett sokkene i bruk og det er jo veldig kjekt!


2 kommentarer:

  1. Imponert!! Noe jeg kan klare tror du?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja er jo bare å følge mønsteret, er jo samme teknikk som på pannebåndene du har laget:) men kan være lurt å prøve å strikke en sokk uten mønster først, bare for å se hvordan det er å strikke hæl og felle til tå uten å tenke på to tråder samtidig;) du kan jo evt strikke med mønster på leggen og ensfarget fot. Bare å ringe så hjelper jeg deg vet du :) ha en flott dag!

      Slett