fredag 1. oktober 2010

Mariussokk

Jeg er inne i en strikkeperiode for tiden. Har funnet så mange ting jeg har lyst til å lage, og da gjelder det bare å klare å holde seg til en ting av gangen..
Har planer om å strikke Marius-genser, og for å komme litt inn i mønsteret har jeg strikket sokker.


Garnet er selvfølgelig fra restlageret og er ren ull, så det må huskes på til sokkene skal vaskes :)


Mønsteret var egentlig veldig enkelt, jeg har strikket massevis av Selbuvotter, så det gikk greit. Rosa og lilla er kanskje litt uvanlige farger til Marius-mønsteret, men jeg synes det er litt artig med tradisjonelt mønster i andre fargekombinasjoner.



Sokkene passer helt perfekt i gummistøvlene og skal bli kjempegode i kaldt regnvær!

Nå er det oktober og da er det kreftforeningens rosa-sløyfeaksjon.
Jorid med bloggen "Noe på hjertet" har innsamling for kreftforeningen, besøk siden hennes for å bli med!
(Klikk på bildet)
Vi selger også kjempefine reflekser og nåler der jeg jobber

Rosa sløyfe-pins m/strass Rosa sløyfe refleks
De kan kjøpes hos Vitusapotek. (Bildene er hentet fra www.vitusapotek.no)

Ha en super helg!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar