tirsdag 28. september 2010

Onepiece


Søndag var det bursdagsselskap til en 2-åring, og jeg har prøvd meg på å lage en onepiece. Ble ikke helt det samme, men dressen ble fin, om enn litt stor :) 


Jeg hadde oprinnelig tenkt å lage dressen i vanlig jersey-stoff, men jeg fant ikke noen farger jeg likte. Det som Stoff og Stil hadde på lager var støvet-blå eller i lys gråblå, og jeg hadde sett for meg noe litt mer knallfarget :) Derfor ble det et litt mer "fluffy" stoff som jeg ikke husker hva heter i farten, men det er som et tynt fleecestoff. Innerforet er i økologisk trykt jersey med sopper.


Armer og bein er nok litt lange til en 2-åring, så da kan de bare brettes opp så viser innerforet bedre. Mønsteret jeg har brukt er "Kjeldress" fra Stoff og Stil som kan kjøpes her. I mønsteret er det satt i trykknapper foran, mens jeg satte i glidelås.

Dressen blir forhåpentligvis god og varm til vinteren :)



3 kommentarer:

  1. Kjempefin, du er oppfinnsom og flink, jenta mi..hilsen fra mamsen

    SvarSlett
  2. Hei. Vil du kunne lage en onepiece til meg i lysblå farge? Jeg er en voksen mann, lengde 1,85.Min epostadresse er: tryghorr@hotmail.com. VH Trygve.

    SvarSlett