søndag 19. desember 2010

Islandsk Soloppgangssjal

Jeg har laget en førjulspresang til meg selv :) Fikk et tips om et deilig tykt og varmt sjal som det ligger mønster til hos Pickles, og nå er det omsider ferdig. Har aldri strikket denne typen mønster før, men selv om det ser komplisert ut så var det ganske enkelt.


Sjalet strikkes i tykt garn og med pinne nr 10, og jeg brukte i overkant av 4 nøster. Gikk tom for garn rett før avslutningen, så det har ligget på vent en stund, men når gradestokken krøp langt under 0 var det bare å kjøpe mer for å bli ferdig :)


Fasongen blir trekantet, og siden endene ikke blir så smale synes jeg det blir for tykt til å knytte rundt halsen. 
Tror kanskje jeg skal sette på en knapp i ene enden slik at jeg kan feste det foran slik som dette:


Fellekanten synes jeg ble veldig bra! Det ser ut som den er heklet og blir bølgete og fin:)


Så nå er jeg klar for skikkelig vinterkulde og satser på at det blir masse snø til jul!


3 kommentarer: