tirsdag 28. februar 2012

Babysett i bringebærmønster og strikkeblogger.no

Jeg fant et sett i den nye baby-kolleksjonen til drops som jeg synes var helt nydelig. 
Jeg har ikke strikket bringebærmønster før, så det tok litt til å komme inn i det, men etterhvert var det veldig greit å strikke. 
Jeg kom til at det har blitt mye lyseblått i babyskuffen, så jeg har laget settet i litt annen tråd og farge enn det som er i mønsteret. 
I tillegg har jeg strikket tøfler til i ugg-stil :)


Mønsteret finner du her


Jakken er strikket i petroleumsblå merinoull.
Knappene fikk en litt annen farge på bildet enn i virkeligheten, men de er i nesten samme farge som buksen.


Buksen har en god og bred ribbekant både i livet og i føttene, som kan brettes opp og ned så buksen kan brukes lenge.


Tøflene hadde jeg ikke noe mønster til, men justerte litt på et mønster jeg fant i mykstart-boken.

I tillegg har jeg blitt medlem hos Strikkeblogger.no !!
En helt super side der mange flotte strikkeblogger er samlet og man kan få masse inspirasjon 

Ta en titt HER og meld deg på :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar