torsdag 1. mars 2012

Jakke strikket i ett stykke, smetteskjerf og djevellue

Denne jakken begynte jeg å strikke for over et år siden og den var tiltenkt en venninne som skulle ha baby. 
Jeg fant plutselig noe annet som var mer spennende der og da, og jakken ble liggende. 
Nå har jeg omsider strikket den ferdig og laget litt tilbehør til :)


Garnet jeg har brukt er tynn alpakka fra Drops.
Mønster er i boken Myk Start.


Jeg liker godt fasongen på jakken, og måten den strikkes på gjør at det blir minimalt med montering og festing av tråder i etterkant..og det liker vi!


Djevelluen og smetteskjerfet er også fra samme boken. 


Smetteskjerfet er jeg veldig fornøyd med. 
Luen fikk litt rar fasong, for jeg tror garnet var litt for tynt. 
Jeg har en del garn til overs, så kanskje skal jeg strikke en ny med dobbel tråd.  
Må bare se hvor mye tid jeg får til overs fremover :)

3 kommentarer: