lørdag 19. mai 2012

Dåpspynt - hvordan lage skjorte av en serviett

Pinner og garn er byttet ut med saks og papir, neste helg er det barnedåp og mye gøy å forberede !


Invitasjonene var det første som ble laget.
Det må jo selvfølgelig være lyseblått til en liten gutt og en glitrende prinsekrone synes jeg var veldig passende :)


Bordkortene er nesten ferdige.
Vi blir ikke så altfor mange i selskapet, så det er overkommelig å lage både bordkort og å brette servietter.

Serviettene er brettet som en skjorte. 
Mine svigerforeldre hadde fått disse i en konfirmasjon, og mente at de passet perfekt til barnedåpen. Svigerfar snek med en hjem til meg og da var det bare å sette seg ned å finne ut hvordan de skulle brettes, for jeg også synes de var kjempesøte!


Vil du vite hvordan de brettes, så har jeg laget en fremgangsmåte!

Start med å legge servietten åpen med bildesiden ned


Brett inn alle fire hjørnene


Snu servietten og brett inn alle 4 hjørnene


Åpne "lommene" og brett de ut slik at det blir et rektangel



Snu servietten igjen og brett inn hjørnene


Brett servietten på midten og lim igjen med en sløyfe, knapp eller lignende.
Jeg har brukt et lite hjerte


Så da er vi nesten klare. 
Mamma har sydd dåpskjole, og den gleder vi oss til å bruke for den er nydelig :)



1 kommentar:

  1. Masse lykke til med dåpen til lille søte Magnus!!Innbydelsene og bordkorta va kjempeflotte, søte servietter også :)
    Klem

    SvarSlett