fredag 11. mai 2012

Ugledress og ugleuro

Med en liten baby i hus blir det ikke mye tid til hverken strikking eller blogging, ser at det er en hel måned siden sist og tiden går altfor fort! 

Vi har vært hjemme i Ålesund og hilst på Magnus sitt lille søskenbarn og min første nevø :) 

Dette ble laget når jeg var hjemme i permisjon før fødsel, så dette har lagt ferdig en stund allerede.
Siden gaven nå er åpnet kan jeg legge ut bilder! 























Mammaen er veldig glad i ugler, så da måtte det bli en ugleuro. 
Den er laget av mini-plastperler, og var overraskende morro å lage. Gikk rett tilbake til barndommen :)

Litt strikk måtte det også bli selvfølgelig, og etter litt søking på ravelry så fant jeg et uglemønster på en lue som jeg satte inn i mitt hjemmelagde dress-mønster.


Uglene var veldig enkle å strikke, og for dere med Ravelry-tilgang så finner dere mønsteret her


Dressen er strikket med rundfelling, og uglene går hele veien rundt.


Garnet jeg har brukt er Merino extra twist fra regia, og siden det er en stund siden jeg strikket den så husker jeg ikke hvor mange nøster som gikk med..

Nå skal jeg og lillemann ut på tur å se hvordan den nye IKEA-butikken har blitt!


2 kommentarer:

  1. Så stilig ugleuro! Orginalt.

    Og dressen ser jo helt herlug ut! Lur bruk av uglemønsteret. Grattis med en nevø, da! (0:

    SvarSlett
  2. Uroen var supersøt :-)
    Dressen var skikkelig fin. Ser deilig og myk ut !!

    SvarSlett