søndag 27. mars 2016

Babyjakke med shorts


Min gode studievenninne fikk en jente i september, og da fikk hun dette settet av meg


Garnet som er brukt er Mor Åse babyull



Mønster til jakken er i hefte fra dalegarn nr 277
Jeg valgte å strikke i grå fordi jakken ble påbegynt før de visste om det ble gutt eller jente. Jeg synes også at ikke alt trenger å være lyserosa eller lyseblått, og grå er en fin farge som passer til mange andre farger. Knappene har lilla blomster på og tar dermed igjen fargene i shortsen.
Jeg var også så heldig at jeg fant en ullbody fra Nameit som hadde nesten samme mønster og farger som på knappene,  og den passet helt perfekt til jakken og shortsen. 


Mønster til shortsen er en litt modifisert versjon av shortsen i hefte nr 1508 fra sandnesgarn .
Jeg har byttet ut mønsteret foran med bølgemønsteret fra jakken, og isteden for vrangborden har jeg brukt de falske flettene, Shortsen skal oprinnelig strikkes i to deler, men jeg har strikket den rundt for å unngå å måtte sy i sidene (og å strikke mye på vrangen! )


Det ble også litt garn til overs, så da ble det et par sokker til som jeg ikke har brukt noe spesiell oppskrift på. 
Settet er strikket i str 3-6 måneder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar