mandag 7. mars 2016

Kari Traa roseull-sokker

Min fine svigerinne har KariTraa rose-ull genser i kjempeflotte rosafarger.
Jeg hadde lenge sett på sokkene som kan strikkes til, og i høst startet jeg opp med mønsteret "Rosebladsokker" som kan kjøpes av Varangerstrikk på Ravelry.



(Litt skygger her og der men det ble tatt biler i full fart før julegave-pakkingen.)

Sokkene er strikket i Silja sokkegarn fra Gjestal.


Dette er absolutt ikke tv-strikk, mye å holde styr på med mønsteret, og spesielt hælen var litt knotete å få fin. Skal jeg strikke de igjen kommer jeg til å strikke ensfarget hæl tenker jeg.



 Sokkene fikk hun i julegave og jeg har sett at de har blitt mye brukt :)





2 kommentarer:

  1. Kjempefine sokker!
    Litt av et arbeid du har gjort her :)

    SvarSlett
  2. Takk :) ja det var post-it lapper på hver linje i mønsteret for å holde følge. Men utrolig fint mønster er det jo!

    SvarSlett