tirsdag 11. mai 2010

Drageløpere

Min bror elsker tovede tøfler og for en stund siden fant jeg en oppskrift på tøfler med dragefinner. Design er fra Magda Johnsen, og om du vi lage noen selv kan oppskriften kjøpes her. Navnet på tøflene var opprinnelig Lillefot og Storefot, men de ble ganske raskt omdøpt til drageløpere. Disse slo godt an hos min brors svigerfamilie og til sommeren reiser 3 par "down under". Det er jo vinter i Australia snart og da blir det godt med et par fotvarmere!


Disse passer til en guttefot som er fan av Ålesunds fotballag AaFK og da ble fargevalget selvfølgelig oransje og blå




Mammaen er som jenter flest og liker rosa!

I kveld har jeg vært barnevakt og da ble siste paret satt på pinnene. Disse er det pappaen som skal få. En halv tøffel ble unnagjort til en episode av Frustrerte fruer mens en liten gutt sov så søtt og var en drøm å passe. 

 

Disse tøflene er superraske å strikke og jeg bruker å tove de i vaskemaskinen. Mønsteret et veldig enkelt og er ifra str 2 år til damestr, men kan justeres til større føtter :)



2 kommentarer:

  1. Du er så flink! Gleder meg til å sende de:)
    Elen klaget senest i dag over hvor kaldt det var i Sydney! Dragetøfler blir suksess :)

    SvarSlett
  2. Får håpe dei passer da :) Dei er i hvertfall gode og varme!

    SvarSlett